Akronim Search Engine Optimization oznacza optymalizację stron internetowych dla robotów wyszukiwarek. Obecnie to pojęcie oznacza całe spektrum usług związanych z marketingiem internetowym w wyszukiwarkach.
Zdefiniowanie SEO nie jest prostym zadaniem, jako że nieustannie się ono zmienia. Definicja mogła brzmieć tak: Pozycjonowanie to podjęcie wszelkich działań, które mają na celu poprawę widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych. Celem tych działań jest zwiększenie ruchu użytkowników.
Wszystkie duże strony internetowe takie jak Allegro, Onet, The New York Times, BBC itp. z pewnością tak nie myślą. Oni praktykują SEO jak większość innych właścicieli stron internetowych. Wszyscy ludzie, którzy obwiniają SEO o spowodowanie globalnego ocieplenia, wojny czy światowego kryzysu gospodarczego, mieli zoptymalizowane strony internetowe z zastosowaniem technik SEO. Według danych liczbowych, SEO rozwija się dynamicznie cały czas od kilku lat z rzędu.
Zastanów się czy Twoja strona jest pozycjonowana, ma treści, jest zbudowana w technologii Flash, AJAX czy tylko grafiki?
To zajmie trochę czasu, w zależności od tego, jakich wyników oczekujesz. W przypadku niektórych słów kluczowych może to nawet potrwać rok lub więcej, podczas gdy inne mogą działać już po kilku tygodniach lub miesiącach. Najpierw przeprowadź gruntowną analizę słów kluczowych, i badanie rynku, aby to sprawdzić. Co więcej, SEO jest w zasadzie procesem ciągłym, który nigdy się nie kończy.
Sprzedajesz iPhone'y? Jesteś przedstawicielem Apple? Sprzedajesz iPhone'y na skalę światową czy tylko krajową? Chcesz wydawać 50 tysięcy miesięcznie na SEO? Wtedy może tak.
Na początku warto określić swoje główne słowa kluczowe, tylko kilka. Później należy przeanalizować, czy Twoje podstawowe frazy są popularne i wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Hotel w Łodzi wyszuka się prawdopodobnie przez wpisanie frazy „hotel Łódź” i podobnych kombinacji.
A ile koszt samochód lub dom? Najpierw musimy wiedzieć, jakiego samochodu lub domu nam potrzeba i wtedy możemy spróbować oszacować cenę. W przeciwnym razie możemy tylko powiedzieć, że gdzieś pomiędzy tysiącami złotych miesięcznie. Wszystko, co kosztuje mało, jest raczej niskiej jakości.
A dlaczego samochody i domy są tak drogie? Ponieważ aby je zbudować, potrzeba wiele czasu, zasobów i pracy. SEO sprawia, że Twoja witryna faktycznie zarabia pieniądze, podczas gdy samo tworzenie strony internetowej i projektowanie jej tego nie daje. SEO zarabia więcej pieniędzy niż wymaga.
Google potrzebuje od kilku minut do tygodni na zaindeksowanie, zależnie od Twojej strony czy pojawiającej się na niej nowej treści. Bez SEO może to zająć wieczność.
Obecnie nie zgłasza się stron do robotów wyszukiwarek. Algorytmy znajdują je na podstawie odnośników na innych witrynach.
To zależy od Twojej strony. Może ona być potrzebna, a może nie być.
Nie, standardowe meta tagi HTML umożliwiają optymalizację strony dla robotów wyszukiwarek.
Istnieją co najmniej dwie powszechne definicje terminu linkbait (czy też link bait). Jedna z nich jest negatywna, a druga pozytywna. Negatywna mówi, że to sposób na przyciąganie uwagi i zachęcenie ludzi do linkowania z powodu, dla którego normalnie by tego nie zrobili. Z kolei pozytywna wyjaśnia, że jest to często linkowana, mistrzowsko wykonana treść, jaka się ludziom nie tylko podoba, ale jaką chcą też polecić innym przez linkowanie.
Pozycjonowanie warto powierzyć specjalistom, którzy mają doświadczenie. Graficy często nie doceniają wartość SEO i nie do końca je rozumieją. Uważają, że grafik powinien decydować o tym, jak strona ma być skonstruowana, a kiedy jest już gotowa, orientują się oni (a raczej ich klienci), że strona nie jest nawet zaindeksowana przez Google. SEO powinno być integralną częścią strony, a nie tylko dodatkiem. Grafik o otwartym umyśle powinien zapewnić stronie dobrą, łatwą do wyszukania strukturę, która działa też dla SEO. W większości przypadków potrzebujesz pomocy specjalisty od SEO.
Wielu profesjonalistów SEO starej szkoły zaczynało jako projektanci stron internetowych. Niemniej jednak, musieli skoncentrować się na innych nietechnicznych metodach SEO. Dobry projektant stron może zapewnić najwyżej jedną trzecią umiejętności potrzebnych do SEO. Niestety duża część z nich nie ma pojęcia o zaawansowanym SEO, poza powszechnie znanymi podstawami.
SEO to pełnoetatowa praca dla jednej osoby lub też wymagająca zaangażowania całego zespołu z różnymi umiejętnościami, od tworzenia stron internetowych, przez sporządzanie treści aż po marketing. Jeśli nie masz przynajmniej jednego doświadczonego, pełnoetatowego specjalisty SEO zalecane jest, aby poszukać wsparcia od agencji lub konsultanta SEO.
Możesz, ale to za mało. Obecnie najnowocześniejsze systemy CMS i oprogramowania blogów mają wbudowane właściwości SEO. Aby przebić innych, którzy stosują jedynie oprogramowanie SEO-friendly, musisz się wyróżnić.
Nie, Google oferuje nawet porady odnośnie SEO i mnóstwo narzędzi sygnowanych swoją marką. To stary mit, że Google zwalcza SEO. Tak naprawdę pracownicy Google i praktycy SEO wypowiadają się na tych samych konferencjach i współpracują jako partnerzy biznesowi. Większość firm SEO to znaczący klienci Google, jako że kupują także od nich reklamy PPC.
Niektórzy nadal uważają, że SEO jest stosowane, aby zadowolić jedynie roboty wyszukiwarek. Większość renomowanych ekspertów SEO zaleca jednak optymalizację stron internetowych przede wszystkim dla użytkowników.
Niektóre techniki uważane przez wielu za SEO, tak naprawdę są niezgodne z wytycznymi robotów wyszukiwarek. Jednak tak naprawdę jedynie kontekst pozwala właściwie ocenić czy dana technika jest użyta w sposób etyczny czy też nie.
Historycznie było to istotne. Przez jakiś czas, witryny zajmowały lepsze pozycje zaledwie dzięki większej liczbie podstron. Obecnie plusy i minusy się równoważą, więc nie ma sensu sztucznie upychać na stronach treści niskiej jakości.
Tak, mają. Szczególnie jeśli chodzi o domeny wywodzące się z danego kraju, takie jak .fr, .de czy .es – dla wyników lokalnych w poszczególnych krajach, powinno się używać domeny danego państwa. W pozycjonowaniu, uważa się również, że domeny .edu i .gov są bardziej wiarygodne dla Google. Samo Google zaprzecza, tłumacząc, że domeny .edu i .gov otrzymują po prostu więcej linków i dlatego są wydają się wyszukiwarce bardziej godne zaufania. Jeśli masz stronę i chcesz ją pozycjonować w wyszukiwarkach internetowych zleć to specjalistom.